Sunday, June 13, 2010

new post....

assalamualaikum w.b.t

tarikh : 13 Jun 2010


dah lama sebenarnya x update blog rasanya....mungkin sebab aku sibuk ataupun buat-buat sibuk...

so kali neh aku nak crita sikit apa yang dah berlaku kat diri aku dalam 2-3 minggu sebelum neh...

1) ALHAMDULILLAH baru je abes viva (present mini project)...sebenarnya xbrapa bagus sangat masa present (memang xd bakat present kot...dari dulu lagi)...tapi lega jugak la sebab dah setel...tapi ada pembetulan major kena buat....harap-harap dapat setelkan dalam masa 2 minggu....

2) tak pergi melaka....dalam kes neh nak mintak maaf banyak-banyak kat kosmet yang lain dah rancang dengan bersungguh-sungguh...terutama dimon...zur...ekin...nad...dll....bukan sengaja xnak pergi...tapi memang xboleh nak g...:- 1) sebab nak betolkan tesis.... 2) duit xbrapa nak ada...huhu...InsyaALLAH...nanti bila semua dah ok...aku cuba untuk join korang n bagi komitmen sebaik yang mungkin...(ayat manis je)...

3) keadaan jasmani xberapa nak ok....dalam 2,3 minggu neh keadaan jasmani sangat x ok...agak tertekan....aku selalu kena pujuk diri aku sendri...jadi cepat nak marah...emo tak memasal (mesti ada yang terasa dengan aku)...so slalu kena kuatkan semangat sendiri...mungkin sebab banyak benda yang xsetel...terasa banyak sangat....masa-masa camneh la, semua masalah kecik nampak jadi besar..benda mudah jadi susah..benda yang simple jadi rumit....smoga Allah berikan kekuatan untuk aku...penah dengar dalam ceramah agama...kalau ada kegusaran dalam hari, tuh tanda Allah nak ampunkan dosa....

4) tengok muvie....disebabkan iman yang lemah...terasa nak release tensen dengan cara yang x berapa nak betul..."tengok muvie"...(patut dengar ceramah ke, mengaji ke...apa ke..)....huhu...dah lama kot xtgk muvie (5 hari xtgk, tuh tempoh yang lama untuk aku)....urm...dah sangap nak tengok..dari minggu lepas lagi...tapi xpenah jadi...sebab bajet tiket aku btol2 untuk sorang...mungkin sebab duit xberapa nak ada...tensen sebenarnya xleh tengok muvie neh..kena2 masa ada crita baru....tapi Alhamdulillah...tadi kawan baik msg...ajak tgk muvie...crita A-team...esok kul 10mlm...siap dah tempah untuk aku...kurang2 ada jugak yang dapat teman aku tengok...(terharu bila kawan yang kadang2 kita abaikan beri perhatian kat kita)...thank a lot friends...may Allah bless u...

5) 2 minggu jadi 'bujang'...aku memang belum kawen pon...so aku masih bujang...maksud bujang kat sini sebab aku duk kat umah sorg-sorang je kat umah...masa cuti sekolah, mak aku ngn adik aku ikut ayah aku berjalan..lawat ladang dan sebagainya...yang bagusnya bila dorang xd, rasa aman sikit nak wat tesis...yang tak bagusnya sebab makan aku xd orang jaga...selalu mak aku jaga...urm..bila mak ngn ayah aku xd nielah baru tau betapa pentingnya dorang dalam hidup aku...huhuhu...

6) world cup...takde pape efek pon sebenarnya dalam hidup aku....sebab aku bukan men pon bola...malaysia pon xmasuk world cup neh....yang ada pon "cikgu din" je...kira ok la...cuma world cup tahun neh aku kurang rasa kemeriahan dia...mungkin sebab banyak benda xsetel lagi...tengok pon macam xd perasaan...hahaha.....masa paling teruja aku tengok world cup neh bila "cikgu din" angkat papan tunjuk masa tambahan...abes aku msg semua orang...(2 orang jepon sebenarnya)....teruja betul masa tuh..

7) keta kia dah xde...neh pon sedih jugak... tak pasal-pasal susah aku nak berjalan...kreta kia sekarang abang aku pakai...sebab dia lagi memerlukan...semalam tgk tempat dia praktikal...sedih jugak tgk keadaan umah tuh..duk umah pegawai dalam rancangan felda...umah pon da uzur...kawasan agak pendalaman..felda bersout 7 (perak)... public transport pon susah..so dalam keadaan redha...bagi la abang aku pakai keta kia...aku pon ulang alik UKM je...pakai motor pon ok...(pujuk diri sendri lagi)...hehhehe...

so kesimpulannya...aku memang dalam keadaan JK (jiwa kacau)...ingat macam nak join kelab Jiwa Kacau se-Malaysia je nanti...mungkin semua orang penah rasa keadaan neh...kita rasa macam berada kat kasta paling rendah...masa neh bila apa yang kita harapkan tak dapat...kita akan rasa kecewa...bila tengok orang rasa gembira...kita akan rasa cemburu dengan kegembiraan dia...kadang-kadang takut nak mendongak ke atas...takut xdapat tunaikan harapan diri sendri...bimbang untuk toleh ke bawah..takut kita jatuh lebih dalam ke lembah kekecewaan...(sastera betul ayat)....hidup mesti trus...


:::trivia:::
baru balik keluar sebenarnya....tambah lagi satu kekecewaan..."bagus betol"...masa neh la semua benda yang menyakitkan ati jadi kat aku...mungkin neh tarbiah dari Allah untuk aku..dah lama aku rasa senang dengan hidup aku...sekarang Allah nak uji...neh la qada' dan qadar dari DIA...DIA mengetahui apa yang terbaik untuk aku...stil kena bersyukur...mungkin ada yang lebih malang dari aku...(pujuk diri sendri lagi)..

sekian;
J.K

No comments:

Post a Comment