Friday, February 26, 2010

laptop ku sayang....

tarikh : 27/02/2010
masa : lepas zohor

minggu lepas penuh dengan kejadian yang agak menyinggung dan menyakitkan hati ini....

dengan esement yang bertangguh (salah aku sendri) + LAPTOP buat hal...
kemuncak LAPTOP aku wat hal pada selasa malam rabu...smua folder yang aku nak bukak ada je problem...dia bgtau WINDOWS CORUPT, CANNOT OPEN THIS FOLDER......aku yang baru ada SEMANGAT PERJUANGAN HARMONI untuk wat esement, terus sakit jiwa...tensen jap...

jumpa bapak aku, nak pinjam LAPTOP SONY VAIO SLIM dia...
(fakta pasal laptop SONY VAIO SLIM bapakku)...

1)laptop neh adalah pemberian syarikat FELDA kepada bapak aku...bapak aku mintak laptop kecik dengan alasan RINGAN, KECIL dan mudah dibawa...

2)apabila laptop da KECIL...secara semulajadi tulisan, paparan dan semua yang ada dlm laptop pon jadi KECIL..TETAPI,apakan daya... bapakku yang sudah berumur 55TAHUN xmampu melihat tulisan yang kecil...

3)bapakku mendapat satu lagi laptop...(xtau model ap)...yang besar dan mudah dilihat segala paparan yang keluar...dan dia menggunakan laptop baru tuh..

4)apa yang tejadi kat SONY VAIO SLIM..????...SONY VAIO SLIM diletakkan di atas RAK BAJU didalam bilik ayahku sehingga BERHABUK...dan hanya digunakan untuk meletak gambar-gambar kerja&peribadi dan juga sikit2 digunakan untuk wat keja...

*//SO TAK SALAH KAN KLU AKU GUNA UNTUK WAT ESEMENT AKU...

pertama sekali menngunakan laptop VAIO neh, aku rasa best...yela laptop mahal..kecik...idaman semua orang kot...performance dia mmg menusuk kalbu...sangat laju..internet pon jd cam besh gak...

so, aku gunakan untuk wat esement aku n mcm2 lg...

laptop lama aku...ACER 4310...berat dia 2 KALI ganda dari SONY VAIO...saiz dia 2 KALI ganda dari SONY VAIO....kelembapan dia 10 KALI ganda dari SONY VAIO...

tapi aku sayang laptop aku....sebabnya

1) aku guna da dekat 4 tahun...byk gamba dalam tuh...byk kenangan...

2) aku gunakan dia untuk wat thesis aku...smua kerja untuk thesis aku pakai komputer..so,korang pikirlah betapa besanya sumbangan ACER 4310 neh kat aku...

(rabu ; 24/2/2010)
kerana sayang..aku hantar la ACER 4310 ke klinik untuk DIUBATI...dan akan siap DIUBATI SELEPAS 2 HARI

(jumaat ; 27/2/2010)
tiba-tiba bapakku menegur aku dan bertanyakan pasal laptop...
bapakku : yeh (panggilan dirumah) punya laptop teruk ke rosak
aku : ntah..pas format ok la kot
bapakku : rosak ap..??
aku : xtau la rosak ap..tp dia tulis sistem korup, virus kot...
bapakku : urmm..yeh nak pki laptop papa ke?
aku : bleh jugak..(dalam hati...YES,pakai SONY VAIO LA jawabnya..)
bapakku : urmmm

aku pon girang...kira2nya sebab nk pakai laptop mahal...

(sabtu ; 27/2/2010)
aku ke kedai untuk ambil ACER 4310 ku yang telah di ubati...
aku ambk dengan perasaan malas,yela dah aka kekasih baru (SONY VAIO) kat umah...
sampai umah aku pon on...
DUP DUP DUP..(jantung aku berbunyi)...berdebar jugak..

bila dah on..
WINDOWS 7....
kelajuan dah macam usain bolt memecut...
bukan lagi macam pakcik husen memerut...
performnce semua cm best...

aku pon terpk...
kenapa aku perlu CURANG semata-mata kerana keburukannya..
kenapa aku bleh lupa dengan JASANYA dan KESETIANNYA...
...

aku wat kepetusan..
selagi kami mapu bertahan,
selagi kamu (ACER 4310) mampu bertahan...
aku akan setia bersamamu..
bertahanlah...
sekurang-kurangnya sehingga aku tamat pengajian sarjanaku..

AKU SAYANG ACER 4310 AKU...

6 comments:

  1. ok.touching..jage laptop elok2 pasni

    ReplyDelete
  2. faiz fikri menulis... agak impressed. jarang llk rajin menulis nieh... btw, keep it up...

    lptp aku pun lptp buruk gak... tough... org len dah ada lappy ke2, aku masih setia ngn yg 1... Asus A3H... syg dia... sgt2.. hahaaa

    ReplyDelete
  3. owh tu pasal kau sentimental sgt..
    aku pon gune windows 7 and i like it..
    search engine GOOGLE CHROME..memang best
    corrupt tu sal lame sgt gune tu..btl x?penyelesaian just install windows baru jer..
    so peciter viao setelah acer kembali sihat??

    ReplyDelete
  4. aku : huhu..akan ku jga laptop ku baik2
    equeen : hahah..jgn beli laptop baru...nnt dia jeles
    bidadari : ok la...lgpon virus da byk sgt kot aku ternak...papepon aku akan still berblog pki laptop neh

    ReplyDelete
  5. hihi..aku pon syg laptop aku juga~~

    ReplyDelete