Saturday, February 27, 2010

semalam >> hari ini >> esok

Semalam
waktu yang semakin jauh pergi
meninggalkan kesan
yang kini semakin terhakis
meninggalkan kenangan
yang tertanam di hati

ku tanamkan benih kehidupan
bersama usaha dan doa
yang mungkin mengzahirkan hasil


Hari ini
masih aku alami
menjalani hidup yang realiti
aku melukis
aku mewarnai
dan aku hiasi hidup ini sendiri

aku masih di sini
melihat benih yang dulunya aku usahakan
benih semalam menjadi bunga hari ini
bezanya
mungkin hasilnya baik
mungkin sebaliknya


Esok
masih menjadi satu ilusi
mungkin juga mimpi
ku harapkan bunga segar mewarnai dunia
dari benih yang aku usahakan


::: sekian :::
ciptaan : farizfikri

4 comments:

  1. wah..puitisnye..huhu..
    mane dpt ilham neh?

    ReplyDelete
  2. wa...berjiwa seni ko juga ko ni ayeh...
    hari sebelum,sekarang dan esok..jalani hidup dgn baek..everyday is a new day for us

    ReplyDelete
  3. hadoi la hai...
    ko anta jelah nukilan ko ni kat majalah remaja. sure dorg amik... tros..! tnpa pikir pnjang.. huhu

    ReplyDelete
  4. hahaha...aku buhsan2 aku wat benda buang tebiat cm gini...ada gak tempat aku melempiaskan bakat aku yang xbrapa bebakat

    ReplyDelete