Monday, March 1, 2010

:: aku & eXam ::

tarikh : 1 mac 2010
hari : isnin

pembuka bicara : jangan tidur lambat bila esok ada exam...

saje je aku nak tulis benda neh, sebab hal neh kali pertama terjadi kat diri aku...
:: DATANG LEWAT MASA EXAM ::

patutnya hari neh aku ada exm kimia marin lanjutan subjek kesayangan yang diajar oleh Prof Dr. Rahem...ntah cmna malam sebelum tuh aku xleh nak tidur lak...sakit dada...ingatkan nak tdo dlm pukul 1 pagi...lepas tgk bola (man utd v aston villa)(liverpool lwn apantah)...baring punya baring....guling punya guling : xtertido jugak...sedar2 dah pukul 3.30 pagi...pastu baru bleh lena...
ALHAMDULiLLAH...

aku tdo punya la lena...sampai mak aku kejut pukul 8 pagi...dia cakap dah pukul 8 pagi...aku pon apalagi..kelam kabut la nak bersiap...
mandi + gosok gigi + cuci muka...
pastuh aku terus bersiap...tak lupa jugak untuk solat subuh...(Qada' jela jwbnya)
pas minum air milo terus menaiki motor kesayangan lagenda Z (WNP4822) warna hijau..

aku tengok jam tgn aku (casio edefice) masa stat motor...
alamak,dah pukul 8pagi...(urm,exam stat 8 pagi)
aku pon apalagi...
bawak motor cam pelesit la...
sampai kat satu simpang kat umah aku...jalan jem gila
aku pon da stat pk...klu x exciden...mst road block...
upss...btol tekaan aku...
ada road block...
aku pon bawak jela laju g kat polis...
(aku pk..lesen ada, roadtax ada)...setel la kot..
sampai sana ababg polis trafik yang segak pakai baju putih tahan aku;

abg polis : awak nak g mana neh...mcm nak cepat je
(mana xnya,org len bwk slow tyme roadblock,aku bwk cm besa)
aku : nak g kolej...ada exam...
abg polis : kul bape exam
aku : kul 8 bang
abg polis : (tgk jam)...neh dah pukul 8:10 neh
aku : saya da lewat sebenarnya..
abg polis : ok2...pergi la cepat
(aku pon bergerak tanpa abg polis tuh cek lesen ngn road tax )

AKU SAYANG POLIS TRAFIK


aku pon bawak balik motor aku...
besanya trafik light neh xsuka ngn aku...
asal nampak muka aku je...
mesti jadi merah...
tapi kali neh lain...
semua ketiga-tiga trafiq light neh hijau je..
hehehe...
sayang kat trafik light...

pastuh aku pon masuk kawasan kampus UKM terchenta ikut pintu keris mas
lagi sekali....jalan jem...owh...no...
jem dari kolej rahem kajai smpi canselori...
aku tgk2...
laa...ada pogram perarakan maulidul rasul...
aku pon apa lagi...join la selawat sekali
meriah btol....baju hijau,kuning,purple...semua ada
aku tgk jam..dah pukul 8.20..
aku pon patah balik..
ikut jalan dectar,masjid ukm , kbh, kuo, trus ke fst
aku berlari2 anak nak ke tempat exam..

aku cari tempat exam...
dari aras g...
ke aras 1...
ke aras 2...
smbil kontek budak nk ty katne klas...(hampa..xd yang angkat...tgh exm kan)
last2 jumpa gak kat aras G...
aku stat exam kul 8.45....(45 minit lagi lewat dr org lain)
n aku setel jwb kul 9.15...(hehehehe)
ALHAMDULLILLAH...

:: trivia ::

1) aku xsuka dtg lewat exm neh...sbb nnt penyakit senggugut aku dtg...(gugup)
2) neh 1st tyme aku stat exm lewat...seumur hidup kot
3) sepanjang perjalanan aku pk satu je .....bukan pasal ap yang akan kluar exm...tapi...aku nak tulis dlm blog kisah hidup aku arineh...
4) ada yang lagi lewat dari aku rupanya...hehehe
5) jouda kena saman ngn polis pasal xd roadtax, lesen, dan juga insurance....hahaha

::: sekian:::

3 comments:

  1. hahahahahahaha... hampeh la ko. ade pulak pikir nk tulis pe lam blog. ish3... lawak tul.

    eh, sokla test sng kan. smpai aku berkali2 belek2 soalan. btul ke dia tnye sng camni nie... 100 kali kot aku belek. siap lukis2 diagram lg.. haha

    ReplyDelete
  2. gugup ngan senggugut xde kaitan ye encik fariz...

    ReplyDelete