Tuesday, April 27, 2010

cinta monyet

masa : masa dahulu kala....di saat menjadi budak hingusan
hari : hari yang indah penuh dengan angan-angan
tempat : lokasi yang dijadikan indah

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

wali band : cari jodoh

Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
huhu....lagu neh aku tujukan untuk diriku pada 10 tahun yang lepas...
wah...terfikir lak aku nak tulis benda yang hebat dan mantap neh dalam blog....
bukan apa...sebab banyak lak kawan aku masa aku form 1-3 dah jumpa balik dalam fb...

cinta monyet...
aku rasa semua orang penah lalui kot...
mungkin jugak korang yang berjiwa mulus dan tulus amat anti dengan benda neh...
tapi masa tuh, sape yang ada awek memang bangga la...
apa yang xbangganya....
awek dia paling hot dalam sekolah...
muka dia lak paling terorist dalam kelas...
bukan besar mana pon mas tuh...
form 1 baru....
masa neh aku xd awek lagi...
bukan sebab aku xnak kat orang...
tapi sebab orang xnak kat aku....
cuma nak kongsi kisah neh dengan korang semua...
apa yang hebatnya dengan cinta monyet...

1) MATANG...wah...xmenahan jugak ayat nukilan neh...terasa matang gitu....bersunat baru setahun...kaki xd bulu ,nak cakap matang...jalan da berlagak cm orang besa...seluar dalam pon xpakai g kelas,matang konon...bila sembang...dialah yang tau segala-galanya (awek dia pandai kot)...kalau x dia la paling bongok masa bersembang...

2) MACHO...selekeh tak ingat masa g sekolah...baju tak masuk dalam seluar (yelah, xpaki seluar dalam kan)....tyme tuh, sape yang paling banyak langgar peraturan sekolah dia la paling macho...baju conteng2...seluar kecik kat bawah (nak berak pon payah)...stokin xpakai......setiap kali perhimpunan, kena panggil...jadi artis berdiri kat depan...xcukup dengan ada awek, nak tunjuk maCho lagi, budak-budak mula hisap rokok...macho la kononnya...pastuh bertumbuk ngn kawan baik sendri...kesnya sebab membe xbg rokok...(adus sadisnya)

3)BERGAYA...."sori bro, aku minggu neh g town(town la sgt) ngn awek aku"....ayat membe yang dah lupa membe bila ada aweks.....sialan punya manusia....keluar 'town' berkepit xingat...berbekalkan rm10 yang mak bagi,boleh la nak belanja aweks makan coki-coki...pastuh bawak helmet kehulu ke hilir (kononnya rempit la tuh)....bawak helmet tapi nek bas...(safety first ek)...

4)ISTILAH BARU...wah..ada la istilah 'ss'...suka sendiri...sss...suka sama suka...apa lagi ntah...kadang istilah xmasuk akal pon ada....yang ada awek lepak ngn membe ada aweks...yang xd aweks kena lepak membe yang xd aweks...kononnya banyak istilah xpaham...xsekepala...yang xd awek tak matang...sakit la korang...

5)GAYA RAMBUT....yang neh paling xbleh blah (pengaruh d.beckham kot)....rambut nak belah tengah je...(dulu rambut aku xbelah tengah k)...macam kena iron....g sekolah bawak sikat...bawak minyak rambut 'tencho'....habis macho la...bila allignment rambut lari sikit,trus g tandas...nak betulkan...penah satu kes, membe aku bertumbuk ngn membe aku jugak...sebabnya membe aku yang xd awek neh g men rambut membe yang ada awek...sebelum bertumbuk tuh,cakap2 la dulu...(macam jual pantun)...tapi ayat paling xmenahan aku dengar...."yang ko banga** sgt main rambut aku apasal...kalau awek aku lari cmna"...wah dulu macho abes la ayat tuh...hampeh la...xdnya awek nk lari sebab rambut....(kalau dalam bilik ko ada rambut pompuan len,mungkin bini ko lari)

6)MUZIK...muzik mempengaruhi orang berkapel....urm...ntah la...tapi masa aku sekolah teknik ada la mamat neh...(membe aku)...budak skin head (kepala botak)....layan lagu skin ngn punk skin je..(apa-apa jela)...bila ada membe aku (termasuklah aku) layan lagu len mcm spider ke pa ke kompem kena perli...(jambu la,jiwang la...lembik la)...'tuhan itu adil' (ekin,2010)...kemudian,dia dapat awek...dia dah stat dgr lagu rock kapak...(lela,iklim,exist)...pastuh lak, awek dia mrajuk...dia tepon awek dia mlm2 buta..(semua da tdo kot,aku je blum)...dia pujuk awek dia sambil nyanyi lagu 'relaku pujuk' (spider)...aku da gelak sorg2 ats katil...aku dgr dia ckp 'u jangan wat i camneh'...,aku dah tutup kepala ngn bantal....takut dia dgr aku gelak....hahahahahaa
p/s-kalau dah tau aku susah tdo mlm...(KATIL AKU DEPAN KATIL KO SENGAL),bleh x tepon awek ko dlm tnds je...

7)HANTAR REQUEST(hadiah)....wah...romantiknya...sape dapat banyak hadiah, dia la jantan paling bergaya sekali...(aku yang xdapat request neh xbergaya lah????)...pastuh jalan balik dr sekolah tayang request kat membe (bangga la tuh)....nyampah lak aku...ada jugak letak nama s.a (Secret Admire gtu)...takut kantoi ke?(nnt terjun bangunan lak)....hahaha...paling xmenahan membe aku hantar hadiah request neh kat DIRI SENDRI.....selamba je dia ckp "dah xd orang nk bagi aku...aku bg la kat diri aku sendri"...

8)14 FEB....hahaha...cibai la korang (aku sekali)....kecik2 jangan wat maksiat.....

9)TAMAT SEKOLAH....sedih la sangat...romantik pon ada....tapi paling banyak lawak la...

si jantan cakap:"kaulah satu-satunya"
si pompuan : "kalaulah masa dapat dipangjangkan"
jantan balas : "aku jua tidak menginginkan perpisahan ini"
pompuan menyoal :"sejauh mana cintamu pada ku?"
jantan menjawab : "aku akan setia"
pompuan merayu : "jangan lupakan kenangan kita"
jantan bertanya : "adakah ko mencintai aku?"
pompuan menjawab dan merenung : "ko tiada penggantinya"
mereka berkata serentak : "abadikan kisah cinta kita di pohon ini"...

"SENGAL"......rumah selang 3 baris pon nak romantik ke....blah la....nyampah btol....


::::::TRIVIA::::::
1)aku stat bercinta masa form4...
2)penah dapat hadiah request...tulis kat ctu "dari....S.A"
3)dapat hadiah request dari guru kelas....puan wan rohaida...dia ckp "gud luck for ur SPM"....kertas request tuh simpan smpi sekarang...thanks cikgu...(coklat aku da abeskan arituh jugak)...hahahaha
4)semua kisah neh adalah kisah benar...ditokok tambah skit-sikit...

2 comments:

  1. wahh ayeh citer yg truly buat aku think back of time ...betol2.gak tu ape ko cter tu ..aku pnh organize request ms skola dulu and bleh listkan lagi sape laki paling top dapat request and paling dikehendaki oleh2 pempuan2 yg menyimpan perasaan hahaha...sampai skarang aku ingat
    laki kepala botak tu cam aku taw jer satu dorm ngan ko..huhu..tp kau xingat lor kau kapel ngan sape dulu....

    ReplyDelete
  2. huhu...fariz bce blog ko ni....wat aku t'ingat zman2 cintan monyet aku....=(
    tragis22....hehehehe~

    ReplyDelete