Wednesday, April 21, 2010

mainkultur & analisis data

:::pembuka selera:::

1) aku nmpk Mohd Zuraire tgk siling...aku tgk siling,xd pon jawapan...aku nmpk Guan Wan Shi tgk lantai ngn dinding...aku pon tgk la lantai n dinding,xd jugak jawapan...pastuh aku nmpk Serena Tan tenung pencil case dia...PAP,aku tepuk dahi,mgkin jwpn aku dlm pencil case aku kot...cmna bleh tggl dlm beg...

2)15minit sebelum tamat exam...Dr.liew wat anaucement,stdnt xleh kuar...xsampai 5minit pastuh,FATMA kluar dengan gaya kemegahan wanita arab...aku, محمد عمار خالص Ammar ngn Mohd Zuraire da pelik...wajah kami yang tadinya seperti tin biskut kembali senyum...kami bertiga pandang antara satu sama lain....pastuh gelak-gelak manja(seab exam)...thank fatma sbb menceriakan hidup kami...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

sebenarnya ada lagi exam....jumaat dan rabu depan...tapi wat masa neh rehat sekejap sambil merapu dalam blog...exam kali neh cam hampeh jugak bagi aku...sebab aku xleh tdo malam...xpenah dalam seumur hidup aku xtido sebelum exam...tapi kali neh exam len skit...mungkin sebeb exam terakhir kot...xpela...(aku tak tido bukan sebab setadi,aku men guling-guling je...sila jangan jeles)...saje-saje nak crita pasal exam kali neh...sebab exam last kot kat UKM terchenta neh...


exam pertama marinkultur
20/4/2010
exam neh aku cuak sikit...sebab aku xd basic dalam iktiologi..aku major oseonografi...so aku berdoa la supaya soklan yang kluar tuh soklan yang boleh nak goreng...alhamdulillah menjadi kenyataan...so aku pon goreng la ngn hati gumbira...

tapi ada dua soklan yang aku gelak sorang2
1)spesis ikan yang biasa di akuakultur
2)soklan last-alien shrimp..

soklan suh bagi 5 spesis ikan akuakultur...aku jadi bengong jap...aku pon goreng la jawapan...
1)ikan bilis
2)ikan sardin
3)ikan yellow tail (terhafal,amaze kejap)
4)ikan goreng...huhuhu... (kata goreng jawapan)

hahaha...aku xtau btol ke x jawapan neh...nsb baik sebelum habis masa, ALLAH bagi ilham nak letak kerapu,siakap,salmon dan sebagainya....

soklan pasal alien shrimp neh lagi xleh blah...oleh kerana aku mencintai bahasa melayu...(kononnya lah,hakikatnya tak pandai b.i)...walaupun aku tak pergi berarak masa demostrasi PPSMI...(bangun lewat)...maka aku pon jawab soklan neh dalam b.m....
aku traslet alien shrimp=udang asing...
masa aku mula-mula tgk perkataan alien shrimp,aku trus ter'imagine' udang muka alien menyerang udang tempatan dengan menggunakan pleopods....sehingga udang tempatan(native shrimp) terevolusi....(pengajaran....jgn tgk crita alien sebelum exam)....
selepas dah puas goreng..aku pk lagi pasal 'udang asing' neh...

udang asing!!!!

udang asing!!!

udang asing!!!

PENDATANG ASING!!!!?????

aku pon dapat idea...terus menggoreng kembali...
udang asing ini juga telah menimbulkan masalah kepada kerajaan udang tempatan...udang asing yang datang bukan sahaja telah memberi saingan kepada udang tempatan dalam bentuk perkerjaan, malah telah mendatangkan masalah sosial kepada udang tempatan...kadar jenayah yang dilakukan udang asing telah meningkat seperti pecah rumah...selain itu,pengaruh sosial dari udang asing telah menyebabkan udang tempatan berada dalam ketakutan....udang asing yang berkeliran tanpa carapace telah meningkat lagi jenayah sex di kalangan udang tempatan....bla...bla...bla...bla....(aku merapu...)bla...bla....

...................................................................................................................................
exam kedua
data analisis sains marin
21/4/2010

dapat kertas soklan...
soklan satu muka surat....
ada 6 soklan...
soklan 1 - owh,alhamdulillah...
soklan 2 - owh,ok...
soklan 3 - urm..err...emph...ok la kot
soklan 4 -err....
soklan 5 - (...............................)
soklan 6 - ZzzzzzZZZZZ.....zzZZZZ....zzZZZz...

sekian pasal soklan...tyme aku xleh jawab aku wat aktiviti biasa....usha orang....tapi kali neh lain skit....muka sorang-sorang macam tin biskut mayat...

15mint pertama
semua orang kusyuk menjawab
bushra berwajah tawadhuk menjawab soklan...

30 mint pastuh...
semua masih menjawab...xsekusyuk tadi sebab idea da kering....!!!
tapi masih berusaha dengan tulus ikhlas...!!!
bushra masih tawadhuk

sejam 5 minit
joda merenung manja kepada dimon...
(bulu kaki aku da geli tgk pandangan berahi jejaka arab)...nk ajak kluar awal la tuh...
pelajar len menjawab dengan halaju tulisan semakin slow....
bushra masih tawadhuk....

sejam 30minit....
muka stdnt len da jadi macam biskut mayat...
ada yang da mula kluar awal...
muka aku up skit...biskut chipsmore...
bushra masih tawadhuk + tawajuh....

dua jam
suku pelajar da kuar awal
muka-muka yang tinggal dah jadi bertukar (henshin....)
menjadi tin biskut mayat.....
bushra masih lagi tawadhuk...

2 jam 15 minit
dr.liew wat anaucment..."student jgn kluar"...
student...'owh..ok'..
bushra masih berwajah tawaduk!!!

2 jam 20 minit
Fatma bangun...
dia wat senaman ringan...nak hilangkan kebas kot...
dia anta paper...
dr.liew dah tergamam membisu tanpa suara...
student len yang berwajah tin dah naik taraf...kembali segar...
dia melangkah kluar dengan langkahan wanita arab....
aku,zur, dan amar saling berpandangan...
pas2 kami bertiga stat gelak...
gelak manja (gelak kuat nnt kena cepuk lak)...
fatma kluar tanpa rasa bersalah...
kitaorg gelak lagi...
(thanks fatma kerana menceriakan kami)...!!!hehehe
errr...errr...
BUSHRA MASIH TAWADHUK...!!!


::::TRIVIA::::
bushra seorang yang TAWADHUK...
huhuhu;
sekian...






3 comments:

  1. aku plg xmenahan kot ikan goreng????ikan bilis.. haha....hek hang! apakah... adoh la.. ikan salmon pn x der k...lgkah???

    ReplyDelete
  2. n MARIKULTUR k.. bukan "mainkulutur"......nmpk sgt koya dlm clas

    ReplyDelete
  3. tuh silap eja la...hahah....neh ko py blog ke?

    ReplyDelete